Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Öppet-Hus, Arlanda 50år!

19:14:00 Unknown 0 Kommentarer: Kategori:

Arlanda firade 50 år! Jag var såklart med på firandet. Jag tycker att det är roligt att så mycket folk visade intresse för öppethuset! På taxibana W bredvid Bana 3 (för er kinkiga 01R och 19L). På taxibanan stod det  en "tråkig 737-600 en gammal Caravelle (finns mer bilder på det planet i mitt inlägg "Spotterkurs", Från Caravell Club och en shejk-ägd DC-8 /(VP-BHM) som tillhörde till dagens stora förvåningar! När det öppna huset slog igen så gav jag mig (jag gick) ut till banände 26! Jag missade precis BA 767 från London, men till min glada så kom Thomas Cook idag med dubbla A333!
I morgon 20/9 ska jag skolka lite från skolan och ta ET 787 från Addis Abeba (vad gör man inte?)


DC-8 med många intresserade åskådare!

Den ciggar formade P&W motorn på DC-8

Vyn uppifrån Lastliften... Fin utsikt mot 736an och DC-8 

Caravellen... (Vet någon hur de får ut den ur inhängnaden den brukar stå i?) 

Äntligen, På plats vid 26an, dagens första (riktiga) bild. ThomasCook A333 (OY-VKH)

En av de få SAS planen med WiFi... SAS 738 (LN-RRW) 

Dagens andra A330, Thomas Cook (OY-VKI)

...samma plan  

SAS 738 (LN-RRS) också med WiFi...

Norwegian 738 (LN-NOI)

British Airways A320 (G-EUUH)

Dagens sista plan, fick ingen riktigt bra bild.. AirChina A332 (B-6505) 

//SSpotter- Simon
Tack Johnny och André för en underbar flightspotting eftermiddag!

0 kommentarer